Pénzügyi-biztosítási ügyek – fogyasztói csoportok, hitelszerződések

 

Az összes beérkezett ügy több mint 18%-át adják a pénzügyi-biztosítási jogviták a 2011-es év első negyedévében. A pénzügyi szolgáltatások döntően a bankok és biztosítók tevékenységével kapcsolatosak, szinte minden termékét érintve e szolgáltatásoknak. Elvétve fordulnak elő befektetésekkel és nyugdíjpénztári szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok. 

Egyre nőnek az úgynevezett fogyasztói csoportokkal kapcsolatos kérelmek. Meg kell említenünk, hogy rendkívül nagy e körben a válasziratok száma, azaz a hitelintézetek és vállalkozások együttműködési hajlandósága, ugyanakkor a személyes meghallgatásokon való megjelenés igen alacsony. A pénzügyi-biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatosan gyakori a kérelem megalapozatlansága miatti megszüntetés, ennek oka pedig a hitelintézetek, pénzügyi vállalkozások nagyfokú védettsége a jogszabályok és az általános szerződési feltételek által. 

Gyakori azon panasz pénzügyi-biztosítási szolgáltatásokkal kapcsolatban, melynek során a fogyasztót nem kellőképpen tájékoztatják szerződése tartalmi elemeiről, és emiatt a későbbiekben jogvita alakul ki közte és a vállalkozás között. Szintén többször előfordult, hogy arról tájékoztatták a fogyasztót a szerződés megkötésekor, hogy hitele kiváltása semmilyen költséggel nem jár, majd amikor erre sor került, plusz költségeket számoltak fel neki. 

Rengeteg az úgynevezett fogyasztói csoportokkal kapcsolatos ügy: rendszeresen megtörténik, hogy hiába kívánja ingyenesen felmondani szerződését a fogyasztó, amelyre a szerződése által lehetősége van, a vállalkozás mégis további költségeket ró ki a fogyasztóra.