Pozitív fogadtatás az Utazási Kiállításon

Az expóra kilátogatók nagy számban fordultak a Testülethez kérdéseikkel. A legtöbben csak általánosságban érdeklődtek a békéltető eljárásról, de voltak sokan, akiknek fogyasztói jogvitája támadt és megfelelő tanácsot, illetve segítségnyújtást kértek. A felmerült problémák a fogyasztóvédelem minden területét érintették, a Testület segített többek között üdülési joggal kapcsolatos gondok megoldásában, volt olyan fogyasztó, akinek egy elromlott turmixgéppel vagy éppen mosógéppel kapcsolatban volt problémája, és természetesen utazással kapcsolatos fogyasztói jogviták rendezése érdekében is megkaptak a kilátogatók minden segítséget. Egy olyan ügyben is kérték a jogi tanácsadó véleményét, amiben egy olajcsere során vélhetően nem a gépjárműhöz egyébként megfelelő olajat töltöttek a motorba, ezt a fogyasztó a számlán feltüntetett adatok segítségével vette észre, de a vállalkozás ennek ellenére nem volt hajlandó újra elvégezni az szervizelést. Egy másik ügyben a kilátogató vendég azt nehezményezte, hogy egy hírközlési szolgáltató tízezer forint késedelmi díjat számolt fel, szerinte jogtalanul. Nem csak fogyasztók, hanem vállalkozások is kikérték a kihelyezett tanácsadó véleményét, felmerült például, hogy milyen kötelezettségei vannak a kereskedőnek a jótállási kötelezettségekkel összefüggésben. A tanácsadás minden esetben jó hangulatban telt, a fogyasztók és a vállalkozások is elégedetten távoztak, és sok kilátogató vendéget sikerült megismertetni a békéltető testület gyors és ingyenes eljárásának előnyeivel.