
Mit tehet a fogyasztó, ha a nyaralása során problémát tapasztalt – például nem azt a szállást kapta, amit lefoglalt, késve indult a járat, vagy más, az utazási szolgáltató hibájából adódó kellemetlenség érte?
Ha a szolgáltatóval nem sikerül közös nevezőre jutni, a fogyasztó a békéltető testületekhez fordulhat, amelyek egyszerű, gyors és ingyenes alternatív vitarendezési lehetőséget kínálnak a vitás ügyek rendezésére.
A békéltető testületek célja, hogy elősegítsék a fogyasztók és vállalkozások közötti viták békés, peren kívüli rendezését. Az eljárás során a testület pártatlan közvetítőként jár el, és törekszik arra, hogy segítse a feleket egyezségre jutni.
A HírTV Radar című műsorában többek között dr. Inzelt Éva, a Budapesti Békéltető Testület elnöke beszélt arról, hová érdemes panasszal fordulni olyan helyzetekben, amikor egy szolgáltató hibájából balul sült el a nyaralás.
👉 A teljes riport megtekinthető az alábbi linken:
https://hirtv.hu/radar/radar-ne-doljunk-be-a-jog-mellettunk-van-video-2612339