Az elsődleges tevékenység a fogyasztói jogviták intézése, melyek növekedése, a változó jogszabályi környezet és a 2011. december 31-én lejáró testületi mandátumok nagy kihívás elé állították a Budapesti Békéltető Testületet 2011-ben is.
A későbbiekben részletes statisztikai adatokkal elemzett dinamikus ügyszámnövekedés minden korábbi változást felülmúlt, hiszen ha csak a beérkezett ügyeket tekintjük, 2010-hez képest közel 22%-kal nőtt azok száma, úgy, hogy 2011. július 1-jétől egy meglehetősen nagy ügyszámmal rendelkező ügytípus – a pénzügyi-biztosítási – kikerült a megyei, fővárosi kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületek hatásköréből.
Mindenekelőtt szólnunk kell a megnövekedett ügyszámokról, melyek mind a beérkezett, mind a lezárt ügyek tekintetében egyértelműek. Alábbi táblázatunk magyarázattal szolgál arra is, a 2011-es évben miért eltérő számú a beérkezett és a lezárt ügyek száma – ennek oka a 2010-es évből áthozott, illetve a 2012-es évre átvitt ügyek száma.
Mint az alábbi táblázatból egyértelműen látható, 2000-től kezdődően folyamatosan és idén is dinamikus emelkedéssel szembesült a Budapesti Békéltető Testület a beérkezett ügyek számát illetően.
A korábbi dinamika a 2010 és 2011-es év relációjában még jobban megnőtt, az ügyszámnövekedés 22%-os.
A következő részben: a beérkezett ügyek típusai, megoszlása és változása a korábbi évekhez képest