A villanyszerelő felméri az áramszünet okozta problémákat és ellenőrzi a Fogyasztásmérő szekrényt.

Mit tehetsz fogyasztóként áramszünet esetén?

Jogok, lehetőségek és panaszkezelésÁramszünet: apró bosszúság, vagy jelentős káresemény? Fel tudunk rá készülni azon túl, hogy a fiókban mindig van gyufa, gyertya és elemlámpa? Nem élünk már nagyanyáink korában, bizony most már szükségünk van túlfeszültség-védelemre, az érzékeny, nagyértékű műszaki eszközök (pld.

A vásárló szomorú, sajnos otthon szembesül azzal, hogy hibás terméket vett meg. Sajnos a telefon képernyője törött.

Hibás termék cseréje: Milyen jogszabályok védik a vásárlót?

Jelen blogcikk a fogyasztók számára nyújt iránymutatást a szavatossági és jótállási jogok érvényesítésével kapcsolatban, különösen abban az esetben, ha a kereskedővel nem sikerül megállapodásra jutni.

Internetes csalás áldozatává vált egy nő, aki bankkártyás átverés miatt felkeresi a Budapesti Békéltető Testületet.

Biztosító és banki panasz: kihez forduljunk segítségért?

Jelen blogcikk célja, hogy rendhagyó módon, néhány fiktív eseten keresztül bemutassa, milyen fogyasztói panaszok során lehet a Pénzügyi Békéltető Testülethez, és mely sérelmek kapcsán a Budapesti Békéltető Testülethez fordulni azokban az esetekben, amikor a fogyasztónak a vállalkozással, szolgáltatóval nem sikerül saját hatáskörben rendeznie a felmerülő vitát.Amennyiben a civilizáció fokát az egy főre jutó jogviszonyok és szerződések számával mérnénk, úgy bátran kimondhatjuk, jel

Utazó szálláshely panasszal a recepció előtt – szállás reklamáció személyesen

Elrontott nyaralás? Így intézd a szálláshelypanaszt!

Hamarosan beköszönt a nyaralások ideje, böngésszük a netet, utazási csomagokat hasonlítunk össze, irodák referenciáit olvassuk, szállást foglalunk szállodába, panzióba, erdei lakba, airbnb-be, kempingbe, szomszéd néni faházába, csomagolunk fürdőruhát, strandkendőt (a papucsot mindig otthon hagyjuk), útikönyvet, legjobb ruháinkat és bízunk a száz százalékosan tökéletes utazásban. Nos, ilyen nincs. Épp ezért fontos, hogy ismerjük jogainkat és legyünk elővigyázatosak.

Repülőgép felszáll a repülőtérről, mellette poggyászok és az irányítótorony, néhány felhő az égen.

Késik a gép vagy törlik a járatot? Így kérhetünk kártérítést

A repülőjáratok késése és törlése nemcsak bosszantó, hanem jelentős időveszteséget és extra költségeket is okozhat az utasoknak. Az Európai Unió 261/2004/EK rendelete alapján azonban az utasok számos esetben jogosultak kártérítésre.

Férfi ül az íróasztalnál, kezét a fejére szorítva, arckifejezése a hűségidő előtti felmondás miatt fizetendő kötbér okozta stresszt tükrözi.

Előfizetés lemondása hűségidőn belül – mire számíthatsz?

A telefónia életünk elválaszthatatlan részévé vált, okoseszközök, előfizetések, kedvezmények erdejében bolyongunk nap, mint nap. Fontos, hogy tudjuk, mit jelentenek az egyes szerződéses fogalmak. A zsebünk bánja, ha nem vagyunk tisztában a kedvezmények rendszerével, feltételeivel és ezek nem teljesítésének következményeivel. A legtöbbször előforduló – csak látszólag egyszerű – fogalom a hűségidő. A hűségidő fogyasztói-előfizetői vállalása azt jelenti, hogy határozott idejű jogviszony jön létre szolgáltatóval.

Egy vásárló a számítógépe előtt ülve fejét fogja, miközben értesítéseket és üzeneteket kap egy ügyintézéssel kapcsolatban.

Mikor forduljak a Budapesti Békéltető Testülethez és mikor az Online Platform Vitarendező Tanácshoz?

Elromlott a mikrohullámű sütő? Levált a cipő talpa? Irreálisan magas összeg szerepel a villanyszámlán? Nem azt a tengerre néző szállodai szobát kaptuk, amit lefoglaltunk? Esetleg elmaradt a koncert és nem akarják visszatéríteni a jegy vételárát? Vagy egy online platform szolgáltatójával akadt problémánk, például egy számunkra érthetetlen okokból felfüggesztették a Facebook profilunkat és kérésünk ellenére sem akarják azt visszaállítani?

Egy jogi szakértő illusztrációja, aki a szavatosság, garancia és jótállás közötti különbségeket magyarázza egy könyv és jogi dokumentumok mellett

Garancia, jótállás, szavatosság: mi mit jelent?

Nap mint nap az úgynevezett fogyasztói szerződések világában élünk: termékeket vásárolunk, szolgáltatásokra fizetünk elő, közüzemi számlákat kapunk. Amikor problémánk akad például egy hibás cipővel vagy egy folyton elromló mosógéppel, fontos, hogy tudatos fogyasztóként tisztában legyünk azzal, mi illet meg minket, milyen jogaink vannak, miként tehetünk panaszt. 

Jogi szakértő, aki dokumentumokat vizsgál egy termékvisszavételi ügy kapcsán

Termék visszavétele: ismerd meg a vásárlói jogaidat!

Nincs olyan vásárló, aki mindig jól dönt. Előfordulhat, hogy tévesen vásárolunk, vagy hibás terméket veszünk, esetleg elnézzük a méretet, színt, funkciót. Ünnepi alkalomra ajándékozni még nagyobb feladat, ezt minden szülő tudja, aki állt már játékboltban tanácstalanul a polcokon sorakozó sok színes játék előtt. Minden barát átérzi, aki 38-as méretet mert venni barátnőjének a saccolt a 40-es helyett, vállalva a döntés nem mindennapi kockázatát. Előfordulhat az is, hogy valami a próbafülkében jól áll, de az otthoni tükör már nem ilyen kegyes.