Egy pár nagy örömmel kibontja a karácsonyi ajándékokat a fa alatt.

Csomagküldési problémák karácsonykor – így vásárolj tudatosan karácsony előtt!

A karácsony különleges ünnep, hosszú készülődés után ezer dologra kell figyelnünk, ha széppé akarjuk formálni.

Egy hölgy felpróbál egy elegáns kardigánt egy ruhaüzletben Black Friday akció idején.

Black Friday tipp: így működik a 14 napos elállás joga

A Black Fridayból lassan Black November lesz, az elmúlt években tanúi lettünk, hogy a kereskedői vásárlásösztönzés egyre hosszabb időszakok felett „uralkodik”. Nemcsak a karácsonyi ajándékot veszik meg előre ilyenkor a fogyasztók, hanem sokszor tudatosan készülnek a műszaki cikkeket, nagyobb értékű ruházatot, informatikai termékeket érintő „nagybevásárlásra”.

A villanyszerelő felméri az áramszünet okozta problémákat és ellenőrzi a Fogyasztásmérő szekrényt.

Mit tehetsz fogyasztóként áramszünet esetén?

Jogok, lehetőségek és panaszkezelésÁramszünet: apró bosszúság, vagy jelentős káresemény? Fel tudunk rá készülni azon túl, hogy a fiókban mindig van gyufa, gyertya és elemlámpa? Nem élünk már nagyanyáink korában, bizony most már szükségünk van túlfeszültség-védelemre, az érzékeny, nagyértékű műszaki eszközök (pld.

A vásárló szomorú, sajnos otthon szembesül azzal, hogy hibás terméket vett meg. Sajnos a telefon képernyője törött.

Hibás termék cseréje: Milyen jogszabályok védik a vásárlót?

Jelen blogcikk a fogyasztók számára nyújt iránymutatást a szavatossági és jótállási jogok érvényesítésével kapcsolatban, különösen abban az esetben, ha a kereskedővel nem sikerül megállapodásra jutni.

Internetes csalás áldozatává vált egy nő, aki bankkártyás átverés miatt felkeresi a Budapesti Békéltető Testületet.

Biztosító és banki panasz: kihez forduljunk segítségért?

Jelen blogcikk célja, hogy rendhagyó módon, néhány fiktív eseten keresztül bemutassa, milyen fogyasztói panaszok során lehet a Pénzügyi Békéltető Testülethez, és mely sérelmek kapcsán a Budapesti Békéltető Testülethez fordulni azokban az esetekben, amikor a fogyasztónak a vállalkozással, szolgáltatóval nem sikerül saját hatáskörben rendeznie a felmerülő vitát.Amennyiben a civilizáció fokát az egy főre jutó jogviszonyok és szerződések számával mérnénk, úgy bátran kimondhatjuk, jel

Utazó szálláshely panasszal a recepció előtt – szállás reklamáció személyesen

Elrontott nyaralás? Így intézd a szálláshelypanaszt!

Hamarosan beköszönt a nyaralások ideje, böngésszük a netet, utazási csomagokat hasonlítunk össze, irodák referenciáit olvassuk, szállást foglalunk szállodába, panzióba, erdei lakba, airbnb-be, kempingbe, szomszéd néni faházába, csomagolunk fürdőruhát, strandkendőt (a papucsot mindig otthon hagyjuk), útikönyvet, legjobb ruháinkat és bízunk a száz százalékosan tökéletes utazásban. Nos, ilyen nincs. Épp ezért fontos, hogy ismerjük jogainkat és legyünk elővigyázatosak.

Repülőgép felszáll a repülőtérről, mellette poggyászok és az irányítótorony, néhány felhő az égen.

Késik a gép vagy törlik a járatot? Így kérhetünk kártérítést

A repülőjáratok késése és törlése nemcsak bosszantó, hanem jelentős időveszteséget és extra költségeket is okozhat az utasoknak. Az Európai Unió 261/2004/EK rendelete alapján azonban az utasok számos esetben jogosultak kártérítésre.

Férfi ül az íróasztalnál, kezét a fejére szorítva, arckifejezése a hűségidő előtti felmondás miatt fizetendő kötbér okozta stresszt tükrözi.

Előfizetés lemondása hűségidőn belül – mire számíthatsz?

A telefónia életünk elválaszthatatlan részévé vált, okoseszközök, előfizetések, kedvezmények erdejében bolyongunk nap, mint nap. Fontos, hogy tudjuk, mit jelentenek az egyes szerződéses fogalmak. A zsebünk bánja, ha nem vagyunk tisztában a kedvezmények rendszerével, feltételeivel és ezek nem teljesítésének következményeivel. A legtöbbször előforduló – csak látszólag egyszerű – fogalom a hűségidő. A hűségidő fogyasztói-előfizetői vállalása azt jelenti, hogy határozott idejű jogviszony jön létre szolgáltatóval.

Egy vásárló a számítógépe előtt ülve fejét fogja, miközben értesítéseket és üzeneteket kap egy ügyintézéssel kapcsolatban.

Mikor forduljak a Budapesti Békéltető Testülethez és mikor az Online Platform Vitarendező Tanácshoz?

Elromlott a mikrohullámű sütő? Levált a cipő talpa? Irreálisan magas összeg szerepel a villanyszámlán? Nem azt a tengerre néző szállodai szobát kaptuk, amit lefoglaltunk? Esetleg elmaradt a koncert és nem akarják visszatéríteni a jegy vételárát? Vagy egy online platform szolgáltatójával akadt problémánk, például egy számunkra érthetetlen okokból felfüggesztették a Facebook profilunkat és kérésünk ellenére sem akarják azt visszaállítani?