Black Friday tipp: így működik a 14 napos elállás joga
A Black Fridayból lassan Black November lesz, az elmúlt években tanúi lettünk, hogy a kereskedői vásárlásösztönzés egyre hosszabb időszakok felett „uralkodik”. Nemcsak a karácsonyi ajándékot veszik meg előre ilyenkor a fogyasztók, hanem sokszor tudatosan készülnek a műszaki cikkeket, nagyobb értékű ruházatot, informatikai termékeket érintő „nagybevásárlásra”.
Mit tehetsz fogyasztóként áramszünet esetén?
Jogok, lehetőségek és panaszkezelésÁramszünet: apró bosszúság, vagy jelentős káresemény? Fel tudunk rá készülni azon túl, hogy a fiókban mindig van gyufa, gyertya és elemlámpa? Nem élünk már nagyanyáink korában, bizony most már szükségünk van túlfeszültség-védelemre, az érzékeny, nagyértékű műszaki eszközök (pld.
Biztosító és banki panasz: kihez forduljunk segítségért?
Jelen blogcikk célja, hogy rendhagyó módon, néhány fiktív eseten keresztül bemutassa, milyen fogyasztói panaszok során lehet a Pénzügyi Békéltető Testülethez, és mely sérelmek kapcsán a Budapesti Békéltető Testülethez fordulni azokban az esetekben, amikor a fogyasztónak a vállalkozással, szolgáltatóval nem sikerül saját hatáskörben rendeznie a felmerülő vitát.Amennyiben a civilizáció fokát az egy főre jutó jogviszonyok és szerződések számával mérnénk, úgy bátran kimondhatjuk, jel
Elrontott nyaralás? Így intézd a szálláshelypanaszt!
Hamarosan beköszönt a nyaralások ideje, böngésszük a netet, utazási csomagokat hasonlítunk össze, irodák referenciáit olvassuk, szállást foglalunk szállodába, panzióba, erdei lakba, airbnb-be, kempingbe, szomszéd néni faházába, csomagolunk fürdőruhát, strandkendőt (a papucsot mindig otthon hagyjuk), útikönyvet, legjobb ruháinkat és bízunk a száz százalékosan tökéletes utazásban. Nos, ilyen nincs. Épp ezért fontos, hogy ismerjük jogainkat és legyünk elővigyázatosak.
Előfizetés lemondása hűségidőn belül – mire számíthatsz?
A telefónia életünk elválaszthatatlan részévé vált, okoseszközök, előfizetések, kedvezmények erdejében bolyongunk nap, mint nap. Fontos, hogy tudjuk, mit jelentenek az egyes szerződéses fogalmak. A zsebünk bánja, ha nem vagyunk tisztában a kedvezmények rendszerével, feltételeivel és ezek nem teljesítésének következményeivel. A legtöbbször előforduló – csak látszólag egyszerű – fogalom a hűségidő. A hűségidő fogyasztói-előfizetői vállalása azt jelenti, hogy határozott idejű jogviszony jön létre szolgáltatóval.
Mikor forduljak a Budapesti Békéltető Testülethez és mikor az Online Platform Vitarendező Tanácshoz?
Elromlott a mikrohullámű sütő? Levált a cipő talpa? Irreálisan magas összeg szerepel a villanyszámlán? Nem azt a tengerre néző szállodai szobát kaptuk, amit lefoglaltunk? Esetleg elmaradt a koncert és nem akarják visszatéríteni a jegy vételárát? Vagy egy online platform szolgáltatójával akadt problémánk, például egy számunkra érthetetlen okokból felfüggesztették a Facebook profilunkat és kérésünk ellenére sem akarják azt visszaállítani?