A javító-karbantartó szolgáltatások tekintetében sok vita van azon, mire is terjed ki a jótállási kötelezettség, illetve általánosságban is elmondható, hogy kérdéses, egy-egy szolgáltatás esetén hol húzható meg a megfelelő szolgáltatás határa, vagy a hibás teljesítés mikor áll fenn.
Igen gyakori mind az autópálya-, mind a parkolási bírságokkal kapcsolatos azon fogyasztói reklamáció, mely szerint a 15 napos befizetési határidőt túllépve többszörös bírság fizetésére kötelezik a fogyasztót, és e tekintetben nem gyakorol méltányosságot a vállalkozás.
Szintén sokszor fordul elő az autópálya használattal kapcsolatos azon ügy, melyben nem megfelelő, vagy félreérthető táblázás miatt kénytelen bírságot fizetni a fogyasztó.
Egyre gyakoribb az az eset, amikor hiába váltanak jegyet a legközelebbi parkoló automatából a fogyasztók, mégis bírságot kapnak, mire visszaérnek a gépjárművükhöz. Az ok pedig, hogy az adott automata másik parkolás-üzemeltető társasághoz tartozik. Ez leginkább útkereszteződéshez közeli parkolás esetén fordul elő kerülethatárnál, illetve fővárosi-kerületi kezelésben lévő útszakasz találkozásánál, például az Andrássy út, Bajcsy-Zsilinszky út környékén.
A hírközléssel kapcsolatos szolgáltatások esetén az ügyek nagy része olyan számla panasz, amely a díjcsomagok átláthatatlansága miatt okozott problémát a fogyasztóknak. Szintén gyakori a hűségszerződések megszüntetése miatt keletkező kötbérfizetési kötelezettséggel kapcsolatos vitás ügy, valamint a szolgáltatás minőségének nem megfelelő nyújtásával kapcsolatos kifogás.
A korábbi részekben:
2011 számokban és szavakban 1. rész – Budapesti Békéltető Testület
2011 számokban és szavakban 2. rész – ügytípusok, változások
2011 számokban és szavakban 3. rész – a döntések típusai, alakulása a korábbi évekhez képest
2011 számokban és szavakban 4. rész – vállalkozások együttműködése, ajánlások teljesítése
2011 számokban és szavakban 5. rész – megjelenés, illetékesség, érdekességek
2011 számokban és szavakban 6. rész – tanácsadás
2011 számokban és szavakban 7. rész – sajtó és PR tevékenység
2011 számokban és szavakban 8. rész – hazai és nemzetközi együttműködések
2011 számokban és szavakban 9. rész - Szabályozási javaslatok a jövőre nézve
2011 számokban és szavakban 10. rész – szakadt cipők, szakértelem nélküli szakvélemények