Az építőipari szolgáltatások egyedül azok, amelyek mind 2010-hez, mind 2009-hez képest csökkentek a 2011. évben, 2010-hez képest 30%-kal. Ennek oka lehet az építőipar alacsony aktivitása, a gazdasági válság hatása.
Az építőipari szolgáltatásokkal kapcsolatban több típusú panasszal fordultak a Testülethez a fogyasztók. Több alkalommal megtörtént, hogy teljes felújításra szerződtek a felek, de a szolgáltatás teljesítésének minősége nem felelt meg a fogyasztónak. Előfordult, hogy a fogyasztó kész lakást vásárolt, de véleménye szerint hibás teljesítés történt, ami érinti a minőségi, de a biztonságos, rendeltetésszerű használat kérdéskörét is.
Az az eset sem ritka, amikor a fogyasztó és a vállalkozás vállalkozási szerződést köt építési-szerelési feladatok elvégzésére, és ezzel kapcsolatban merül fel vita. Gyakori eset, amikor a fogyasztó építési célú terméket vásárol, illetve a fogyasztó szolgáltatást rendel.
Szintén sok fogyasztói panasz, és ennek megfelelően békéltető testületi eljárás van a nyílászárók cseréjével, felújításával kapcsolatban. Ezen körben igen gyakori, hogy az ország másik feléből, rendkívül kecsegtető ajánlattal érkező vállalkozás szolgáltatását igénybe veszi a fogyasztó, majd amikor a teljesítéssel probléma merül fel, a vállalkozás vagy nem hajlandó az együttműködésre, vagy nem is érhető el.
Ugyancsak több eljárás indult amiatt, hogy a lakásfelújítás során a vállalkozás a szolgáltatás hibás teljesítését követően elérhetetlenné vált. Nem ritkák azon panaszok és békéltető testületi eljárások sem, melyek az új redőny-reluxa feltételével, illetve az elromlott redőny-reluxa megjavításával kapcsolatosak.
A korábbi részekben:
2011 számokban és szavakban 1. rész – Budapesti Békéltető Testület
2011 számokban és szavakban 2. rész – ügytípusok, változások
2011 számokban és szavakban 3. rész – a döntések típusai, alakulása a korábbi évekhez képest
2011 számokban és szavakban 4. rész – vállalkozások együttműködése, ajánlások teljesítése
2011 számokban és szavakban 5. rész – megjelenés, illetékesség, érdekességek
2011 számokban és szavakban 6. rész – tanácsadás
2011 számokban és szavakban 7. rész – sajtó és PR tevékenység
2011 számokban és szavakban 8. rész – hazai és nemzetközi együttműködések
2011 számokban és szavakban 9. rész - Szabályozási javaslatok a jövőre nézve
2011 számokban és szavakban 10. rész – szakadt cipők, szakértelem nélküli szakvélemények
2011 számokban és szavakban 11. rész – parkolási anomáliák, autópálya-bírságok
2011 számokban és szavakban 12. rész – pénzügyi jogviták, fogyasztói csoportok