2011 számokban és szavakban 6. rész – tanácsadás

Kiemelt feladatot jelent a személyesen, telefonon, illetve e-mailben a Testülethez forduló, tanácsadásra váró fogyasztók és vállalkozások tájékoztatása. A hatályos Fgytv. értelmében a békéltető testület csupán eljárási szabályairól – hatáskör, illetékesség, nyilvánosságra hozatal, stb. – adhatna felvilágosítást, de – mint az alábbi táblázatból is látható – nem csupán ilyen, hanem egyéb jogi, azaz tartalmi kérdésekkel is a Testülethez fordultak, és 2011. április 1-jétől megújuló, bővített ügyfélszolgálati időben várják a fogyasztókat és a vállalkozásokat egyaránt testületünk munkatársai.

2011-ben a Budapesti Békéltető Testület összesen 4180 esetben foglalkozott valamilyen módon az ügyfelekkel, és ebből 684 esetben nem az eljárással kapcsolatos kérdéskörben. Támogatott tehát azon Fgytv. módosítási javaslat, mely szerint a jövőben jogi alapja is lesz a békéltető testületek tanácsadó tevékenységének, mivel a fogyasztók és a vállalkozások is egyre nagyobb arányban fordulnak segítségért ezen alternatív vitarendezési fórumhoz. 

A kép eltávolítva.

A fogyasztók leggyakrabban telefon útján keresik meg a Budapesti Békéltető Testületet, de a korábbi évekhez képest jelentősen megnőtt a személyesen, illetve az elektronikus úton kérdést feltevő panaszosok száma is.

A kép eltávolítva.

A kép eltávolítva.

 

A korábbi részekben:

2011 számokban és szavakban 1. rész – Budapesti Békéltető Testület

2011 számokban és szavakban 2. rész – ügytípusok, változások

2011 számokban és szavakban 3. rész – a döntések típusai, alakulása a korábbi évekhez képest

2011 számokban és szavakban 4. rész – vállalkozások együttműködése, ajánlások teljesítése

2011 számokban és szavakban 5. rész – megjelenés, illetékesség, érdekességek