1. Az egyik ügyben a fogyasztó az Egyesült Királyságból, egy webáruháztól vásárolt laptopot, ami egy idő után elromlott és nem lehetett a wifihez csatlakozni. A vásárló cserélni szerette volna a terméket, amelyre a cég nem volt hajlandó, a kommunikációt pedig nehezítette, hogy a panaszos nem beszélt angolul. Egy másik kérelem szerint a fogyasztó 80 ezer forintért foglalt le egy utazást interneten egy holland cég oldalán. Számlát és megfelelő tájékoztatást sem kapott, mint ahogy jelezte a beadványban.
Az Unió már évekkel ezelőtt felismerte, hogy az ilyen és ehhez hasonló esetek aláássák a fogyasztók bizalmat, akik nem mernek másik tagállamból vásárolni az interneten. Ezért hamarosan már elérhető az az uniós békéltető honlap, amellyel rendkívül könnyen, ingyen és gyorsan rendezhetik a vitát a fogyasztók. Anélkül, hogy kitennék lábukat a saját lakásukból. Ha pedig nem értik az idegen nyelven megküldött üzenetet, amit a honlapon keresztül megkaptak, egy kattintással azt lefordíthatják a lap segítségével.
2. A honlapot az Európai Unióban lévő fogyasztók és cégek vehetik igénybe minden olyan ügyben, amely egy interneten megvett termékkel vagy szolgáltatással függ össze. Az eljárás végig a virtuális térben zajlik. A vitás felek egymással elektronikus úton kommunikálnak az uniós békéltető honlapon keresztül, ami minden fontos információt megküld részükre, és ha lényeges üzenet érkezett, arról e-mailben kapnak tájékoztatást.
Fontos tudni, hogy a magyar fogyasztóknak a külföldön található, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon már egyedül a Budapesti Békéltető Testület dönti el ingyen és gyorsan, csakúgy, mint a külföldi fogyasztó ügyét, ha magyar cégtől rendelt online.
Ha pedig problémája van a fogyasztónak a külföldről rendelt termékkel, szeretne eljárást indítani, de nem ért valamit, vagy egyszerűen csak segítséget szeretne kapni a kérelem benyújtásához, Magyarországon ezzel kapcsolatosan is a Budapesti Békéltető Testület tud segíteni. Ellátja ugyanis a magyar kapcsolattartó pont feladatait és bármilyen eljárás közben felmerült kérdésben segíti a fogyasztókat, a cégeket, az eljáró békéltető testületeket.
3. Ezzel párhuzamosan pedig az internetes kereskedelemmel foglalkozó cégeknek újabb követelményeknek kell megfelelniük. Oldalukon ugyanis meg kell adni az online békéltető honlapra mutató linket, valamint e-mail címüket is. Ide kapnak meg ugyanis minden értesítést, többek közt azt, ha a fogyasztó velük szemben eljárást indított.
Magyarországon a békéltető testületekkel való kötelező együttműködés miatt még ennél is szigorúbb előírások vannak. Tájékoztatni kell már előzetesen ugyanis a fogyasztókat a honlapról és hogy rendelkezésre áll a panaszok megoldására. A webáruházak címén szükséges megadni továbbá az online békéltető honlap internetes címét is, ahol a fogyasztó benyújthatja a kérelmét és bizonyítékait, így elindítva az eljárást. Ha pedig a cég ajánlata e-mailben érkezett, annak szintén kötelező tartalmi eleme ez az internetes elérhetőség. Ugyancsak fel kell tüntetni azt az általános szerződési feltételekben.
Rövidesen tehát meglesz a lehetőség akkor is az internetes vásárlásból fakadó vitás ügyek gyors megoldására, ha több ország határa választja el egymástól a fogyasztót és a céget. A vásárlók az otthonukból, ingyen, a számítógép mellől egyezhetnek meg a webáruházzal.