Az 1259/2011. (VII.27.) kormányhatározat értelmében a Kormány a fogyasztóvédelmet érintő javaslatok kormányzati munkába való becsatornázása céljából, a kormányzati fogyasztóvédelmi politika, a fogyasztói érdekek és a szakmai teljesíthetőség összehangolására, továbbá a speciális szakmai szempontok hatékonyabb érvényesítésére Fogyasztóvédelmi Tanácsot hoz létre és működtet.
A Tanács feladatkörében
a) évente megvitatja a fogyasztóvédelmi hatáskörrel rendelkező hatóságok ellenőrzési és egyéb fogyasztóvédelmi tevékenységét;
b) jogszabályalkotást, jogszabály-módosításokat kezdeményezhet a feladatkörrel rendelkező miniszternél a fogyasztói jogok, fogyasztói érdekek érvényesítése, illetve védelme érdekében;
c) javaslatot tehet a Kormány fogyasztóvédelmi politikájának, illetve cselekvési programjának tartalmára, egyes országos ellenőrzési és vizsgálati programok lefolytatására, továbbá a fogyasztókat érintő egyéb döntésekre, programokra;
d) véleményt nyilvánít a Kormány fogyasztóvédelmi politikájára, illetve cselekvési programjára vonatkozó javaslatokról, a fogyasztókat érintő jelentősebb szabályozási javaslatokról, jelentésekről, a fogyasztói tájékoztatással, oktatással, képzéssel összefüggő koncepciókról, valamint a fogyasztói vitarendezés alapvető kérdéseiről;
e) figyelemmel kíséri a Kormány fogyasztóvédelmi politikájának és cselekvési programjának végrehajtását.