Vállalkozások nélkül nincsen hatékony fogyasztóvédelem. A cégeknek a Budapesti Békéltető Testületbe vetett bizalma kulcsfontosságú akkor, amikor mérlegelik, tegyenek-e egyezségi ajánlatot a vitával érintett fogyasztó számára. Legalább ilyen fontos az is, hogy részt vegyenek a békéltető testületi eljárásban, így többek között jelen legyenek a meghallgatáson, szemtől-szemben találkozva a fogyasztóval.
Mára egyértelművé vált, hogy a vállalkozások együttműködőek, a felek egy asztalhoz leülve szót értenek egymással, kifejtik érveiket-ellenérveiket. Így megoldódnak a fogyasztóvédelmi vitás ügyek a Testület előtt.
A fentiek miatt a Testület közzéteszi a fogyasztóbarát vállalkozások nevét is azért, hogy a fogyasztók dönteni tudjanak, hol érdemes vásárolni vagy épp szolgáltatást igénybe venni. Két különböző pozitív lista is közzétételre kerül, amellyel elő kívánjuk segíteni a vállalkozások jogkövető magatartását és a fogyasztói tudatosságát javítását. A Testület nyilvánosságra hozza azon cégek nevét, amelyek készek voltak a vita gyors, békés lezárására a békéltető testületi eljárásban és egyezséget kötöttek. A 2016. év szeptemberétől vezetett, egyezséget kötő vállalkozásokról szóló pozitív lista ide kattintva tekinthető meg. Emellett nyilvánosságra hozzuk azon cégeket is, amelyek esetében a fogyasztó maga igazolta vissza az egyébként nem kötelező erejű ajánlások teljesítését és a vállalkozás az eljárásban is együttműködő volt a Testülettel. Ez utóbbi 2016. évi lista ide kattintva érhető el.
Internetes vásárlás, garanciális viták, hűségszerződések, internetes előfizetések, parkolási bírságok – a békéltetés számtalan ügyben jelenthet megoldást azokban a vitás esetekben, amelyekben a fogyasztó nem tudott megegyezni korábban a kereskedővel.
Célunk továbbá, hogy a békéltető testületek még ismertebbé váljanak, így hónapról hónapra a Budapesti Békéltető Testület kitelepül különböző vállalkozásokhoz vagy egyéb rendezvényeken végez kihelyezett fogyasztóvédelmi tanácsadást, tájékoztatást. Fontosnak tartjuk, hogy a székhelyünkön kívül is találkozzunk közvetlenül a fogyasztókkal és vállalkozásokkal, ezért e hétvégén (2017. február 18-án szombaton 11.00-15.00 óra között) az Árkád bevásárlóközpontban segítjük a vásárlókat, ha bármilyen fogyasztóvédelmi kérdésük vagy panaszuk van.