Mire panaszkodnak a fogyasztók a legjobban?

Több mint nyolcezer megkeresés, megoldott vitás ügyek, elégedett fogyasztók és vállalkozások, tájékoztatás, tanácsadás, oktatás, sikeres fogyasztóvédelem a vitarendezésben – ez a mérlege a Budapesti Békéltető Testület 2018. évi tevékenységének. A vállalkozások együttműködőek, fontosak számukra a fogyasztók.

A Testület minden eddiginél sikeresebb évet zárt 2018-ban, a fogyasztóvédelmi békéltetés egyre népszerűbb Magyarországon.

A Budapesti Békéltető Testület a fogyasztók és vállalkozások közötti vitás fogyasztóvédelmi ügyek rendezésére hivatott. Ingyenes, gyors, egyszerű eljárást kínál, általa elkerülhetik a felek a bírósági utat. 2018-ban a Testülethez több mint nyolcezer (8546) megkeresés érkezett. Ebből 2959-en fogyasztóvédelmi tanácsot, míg jóval több, mint ötezren (5587) pedig a békéltető testületi eljárás (fogyasztói jogvita) lefolytatását kérték. Ezen kívül a fogyasztóvédelmi törvény alapján a Budapesti Békéltető Testület, mint a hazánkban kijelölt szervezet dönt a határon átnyúló online vitákban az alternatív vitarendezési ügyekben, és segíti a fogyasztókat és vállalkozásokat az uniós békéltető honlap használatában.

A teljes sajtóközlemény megtekinthető ide kattintva.

A Budapesti Békéltető Testület tevékenységéről dr. Baranovszky György, a Testület elnöke interjút is adott a Kossuth Rádióban. A hanganyag  ITT hallgatható meg.