A honlapsegítségével anélkül egyezhetnek meg a felek, hogy a vásárló kitenné lábát otthonából, a cég pedig irodájából. Megoldást kínál egyúttal mindazon ügy megoldására, amelyet egy online megrendelés előzött meg. Az Európai Bizottság által közzétett 2015-ös jelentés (Consumer Conditions Scoreboard 2015.) legóvatosabb becslése szerint is az online kereskedelem az Unióban 230 milliárd eurós forgalmat bonyolított 2014-ben. Tíz év alatt 21 %-ról 50 %-ra nőtt az ilyen vásárlások aránya. Azonban a fogyasztók még mindig idegenkednek a külföldi tagállamokból történő vásárlástól: hazánkban a megkérdezettek egyharmada vásárolt internetről belföldön 2014-ben, és csak közel 10 % szavazott bizalmat egy másik tagállam webáruházának.A fogyasztói bizalmatlanság miatt a vásárlók éves szinten összesen 11,7 milliárd eurótól esnek el. Ennyit tudnának spórolni becslések szerint ugyanis, ha az EU többi országában rendelkezésre álló olcsóbb kínálatot vennék igénybe. Többek között e bizalmatlanságot kívánja felszámolni az uniós békéltető honlap, amely most, 2016. február 15-én lép működésbe az Európai Bizottság tájékoztatása szerint. A következő linken lesz elérhető az EU valamennyi hivatalos nyelvén, közöttük természetesen magyarul is: http://ec.europa.eu/odr/. Hozzá kell tenni, Magyarországon élen járt az online vitarendezéshez szükséges előírások megalkotásában és már 2015. szeptember 11-én módosításra került a fogyasztóvédelmi törvény.
Legyen szó akár online adásvételről vagy hasonló módon igénybe vett, bármilyen egyéb szolgáltatásról, a honlap segít megtalálni azt a békéltető testületet, amely megoldást kínál a céggel fennálló vita rendezésére. Legnagyobb előnye, hogy otthonról, akár a karosszékből is, néhány kattintással és a billentyűzetet, egeret használva tartja a kapcsolatot a panaszos a vállalkozással és az eljáró békéltető testülettel. Az egész eljárás elektronikusan zajlik, amely a felek számára rendkívül költségkímélő.
Használják ki az Európai Unió online piacán rendelkezésre álló széles kínálatot, válogassanak kedvükre a fogyasztók és ha esetleg vita támad, bátran vegyék igénybe a honlapot a vita rendezésére!