Ennek egyik leghatékonyabb módja, ha a termékbemutatókat a jövőben bejelentés helyett engedélyeztetéshez kötik, és e feladatot a területileg illetékes jegyző helyett a fogyasztóvédelmi hatóság látja el. Emellett minden fővárosi/megyei termékbemutatón egy-egy békéltető testületi tag részvételének lehetőségét kell biztosítani azért, hogy helyben elláthassák a fogyasztókat tanácsaikkal kérdés esetén.
Ez azt jelentené, hogy részletes tájékoztatást kapnak kapcsolódó jogaikról és kötelezettségeikről a fogyasztók, és ezzel elkerülhetővé válnának a felek közötti viták. Többek között nem történhetne meg az, hogy a vállalkozás elutasítja a fogyasztónak a tizennégy napon belül megtett elállási nyilatkozatát azért, mert a rendezvény megtartására – a fogyasztó információival ellentétben – a székhelyén, telephelyén került sor. Hiszen a fenti helyszíneken tartott előadások során kötött szerződések nem minősülnek üzlethelyiségen kívül kötött szerződésnek: még akkor sem, ha látszólag tényleg üzleten kívül, például egy társasházi lakásban kötötték meg a szerződést, amely viszont bejegyzett telephelyként szerepel a cégjegyzékben. Ugyanis ez esetben a fogyasztót nem illeti meg az indokolás nélküli elállási jog.
Nem csökkent a Budapesti Békéltető Testülethez beérkező, kapcsolódó kérelmek száma azzal sem, hogy a szervezőknek 2014 elejétől be kell jelenteni a helyi jegyző számára minden termékbemutatót. Eredményhez e rendezvényeknek az engedélyhez való kötése vezetne, ezzel sokkal könnyebb azon termékbemutatót szervező vállalkozásokra rátalálni, amelyek - a Testülethez érkező kérelmek tanúsága szerint - a jogszabályokat megkerülve kötik meg szerződéseiket a fogyasztókkal.
Sokszor például 15-20 százalékos kötbért kérnek a fogyasztótól az indokolás nélküli elállási jog esetén, holott mindenféle díj felszámítása nélkül vissza kellene venniük a terméket, néhány esetet persze kivéve, így például, ha olyan árucikkről van szó, amely az átadást követő felbontás után higiéniai okokból nem küldhető vissza. Igaz ritkábban, de időről-időre pedig még olyan fogyasztói kérelem is fel-felbukkan, amely arról árulkodik, hogy agresszív kereskedelmi gyakorlatokkal igyekeznek nyomás alá helyezni a termékbemutatón vásárlót. Így korábban például előfordult, hogy akár 4 órán keresztül is bent kellett ülniük a fogyasztóknak a helyszínül szolgáló teremben egészen addig, amíg a rendezvénynek vége nem lett, vagy nem írtak alá szerződést.
Mindezek elkerülése érdekében van szükség a Budapesti Békéltető Testület által javasolt szigorításra, amelyről és a Testület tapasztalatairól is bővebb információ kapható az alábbi internetes linkre kattintva: