Több jog, bővülő lehetőségek, gyors és ingyenes vitarendezés az internetes piactéren is!

Legyen szó akár belföldi, akár másik európai uniós tagállamból online vásárolt termékről vagy szolgáltatásról, a Budapesti Békéltető Testület segít a fogyasztóknak és vállalkozásoknak a vita megoldásában. 2014. január 13-tól a Testület látja el Magyarországon az online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait és az általános jellegű ügyek mellett az online igénybevett áruk és szolgáltatásokkal kapcsolatban segítséget nyújt. Hamarosan hazánkban is életbe lép az az európai uniós jogszabály, amelynek köszönhetően nagyobb védelmet élveznek az online vásárló fogyasztók - forduljon hozzánk, ha bizonytalan az új, Önt is megillető jogok kapcsán vagy a kereskedő elutasította panaszát!

A Budapesti Békéltető Testület várja azoknak a fogyasztóknak és a vállalkozásoknak a megkeresését, amelyek online vettek igénybe valamilyen szolgáltatást vagy vásároltak valamilyen árucikket és azzal később problémájuk támadt.

A fogyasztók esetében különösen fontos, hogy jogaikkal tisztában legyenek. Amint megtörténik ugyanis a vonatkozó európai uniós jogszabály átültetése, az eddigi nyolc munkanap helyett például 14 napig gyakorolhatják majd indokolás nélküli elállási jogukat online vásárlás esetén - többek közt erről, valamit a Magyarországon érvényesadásvételi és szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos egyéb fogyasztói jogokról is tanácsot ad online kapcsolattartó pontként a Testület. Emellett ingyenes és gyors eljárásában kínál lehetőséget a kereskedővel fennálló belföldi, illetve határon átnyúló online vita rendezésére.

Segítünk továbbá annak az uniós online vitarendezési platformnak a kezelésében is, amelynek tesztelése legkésőbb 2015. január 9-ig tart: az internetes honlap által lehetővé válik, hogy anélkül kössön egyezséget a fogyasztó egy másik uniós tagállam kereskedőjével, hogy kilépne lakása ajtaján. Ugyanígy mód nyílik arra is, hogy belföldi vita esetén kiegyezzen a Magyarországon székhellyel rendelkező kereskedővel – mindezt a világhálón keresztül.

Mindenekelőtt segítséget nyújtunk a panasz és adott esetben a vonatkozó dokumentumoknak a platform felületén való online benyújtásához. Tájékoztatjuk az érintett feleket a platform működéséről, valamint a békéltető testületek eljárásról. De hozzánk fordulhatnak a felek majd akkor is, ha a platformon nem lehetett a vitát rendezni – ekkor ugyanis a jogorvoslat egyéb eszközeiről adunk tanácsot.