2011-ben összesen 1189 alkalommal fordult fogyasztó vagy vállalkozás tanácsadási célból a Budapesti Békéltető Testülethez. Ebből személyesen 293-szor, azaz az összes kérdés közel 25%-ában, míg 747 esetben (63%) telefonon érkezett a tájékoztatások kérése, a fennmaradó esetekben e-mailen jött a kérdés (12%).
Havi bontásban az alábbiak szerint alakult a tanácsadások kérdése.
Január: 306
Február: 275
Március: 273
Április: 335
Érdekesség, hogy a beérkezett kérdések közel 10%-a csak és kizárólag olyan jogi tanácsadásra vonatkozott, mely nem érintette a békéltető testületi eljárás szabályait.
Mint ismeretes, 2011. április 1-jétől új ügyfélfogadási rendet vezet be a Budapesti Békéltető Testület. Ez alapján a Testület Titkárságának munkatársai mind a békéltető testületi eljárásokkal, mindazon jogi kérdésekkel foglalkoznak és adnak tanácsot velük kapcsolatban, melyekkel a fogyasztók hozzájuk fordulnak.
A Testület fontosnak tartja, hogy minden egyes fogyasztó számára hozzáférhetővé váljon mind az eljárás, mind az adott jogi kérdés megválaszolása. Emiatt a csütörtöki napon meghosszabbított nyitvatartással várjuk a fogyasztókat, hogy munkaidejükön túlmenően is fel tudják tenni kérdéseiket, vagy le tudják adni kérelmüket.
Az ügyfélfogadás rendje:
hétfő: 8.30-16.30
kedd: 8.30-16.30
szerda: 8.30-16.30
csütörtök: 8.30-18.00