Ügyfélforgalom, tanácsadás – több mint ezer panaszos

2011-ben összesen 1189 alkalommal fordult fogyasztó vagy vállalkozás tanácsadási célból a Budapesti Békéltető Testülethez. Ebből személyesen 293-szor, azaz az összes kérdés közel 25%-ában, míg 747 esetben (63%) telefonon érkezett a tájékoztatások kérése, a fennmaradó esetekben e-mailen jött a kérdés (12%). 

Havi bontásban az alábbiak szerint alakult a tanácsadások kérdése. 

Január: 306

Február: 275

Március: 273

Április: 335 

Érdekesség, hogy a beérkezett kérdések közel 10%-a csak és kizárólag olyan jogi tanácsadásra vonatkozott, mely nem érintette a békéltető testületi eljárás szabályait. 

Mint ismeretes, 2011. április 1-jétől új ügyfélfogadási rendet vezet be a Budapesti Békéltető Testület. Ez alapján a Testület Titkárságának munkatársai mind a békéltető testületi eljárásokkal, mindazon jogi kérdésekkel foglalkoznak és adnak tanácsot velük kapcsolatban, melyekkel a fogyasztók hozzájuk fordulnak. 

A Testület fontosnak tartja, hogy minden egyes fogyasztó számára hozzáférhetővé váljon mind az eljárás, mind az adott jogi kérdés megválaszolása. Emiatt a csütörtöki napon meghosszabbított nyitvatartással várjuk a fogyasztókat, hogy munkaidejükön túlmenően is fel tudják tenni kérdéseiket, vagy le tudják adni kérelmüket. 

Az ügyfélfogadás rendje:

hétfő: 8.30-16.30

kedd: 8.30-16.30

szerda: 8.30-16.30

csütörtök: 8.30-18.00