Az online békéltető honlapot (http://ec.europa.eu/odr) egyebekben 2016. február 15. napjától az Európai Unióban lévő fogyasztók és cégek vehetik igénybe, minden olyan vitás ügyben, melynek tárgya egy interneten megvásárolt termék vagy megrendelt szolgáltatás. Az eljárás (online vitarendezés) egyszerű, gyors, kényelmes, költségkímélő, illetve végig a virtuális térben zajlik.
A szakmai megbeszélésen több kérdés is elhangzott az internetes kereskedelemmel is foglalkozó vállalkozások részéről, ami a fogyasztók megfelelő tájékoztatását illeti. A cégeket ugyanis - a hazai békéltető testületekkel való kötelező együttműködésen túl - szigorú tájékoztatási kötelezettség is terheli. (A vállalkozásoknak tájékoztatniuk kell a fogyasztókat az online vitarendezési platform létezéséről, a platformra mutató elektronikus linket pedig meg kell jeleníteniük a honlapjukon, illetve ha a cég e-mailben tesz ajánlatot, akkor szintén kötelező tartalmi elem, ezen link feltüntetése. Továbbá fontos megadni egy e-mail címet is a vállalkozásoknak a weboldalukon.)
Elmondható, hogy a vállalkozások képviselői pozitívan fogadták az uniós békéltető honlap bemutatását, mely rendkívül felhasználóbarát, illetve kifejtették, hogy számukra is előnyös az online vitarendezés lehetősége, hiszen sem nekik, sem a fogyasztóknak nem kell megjelenniük személyesen az egyeztetés érdekében. (Fontos megjegyezni, hogy Magyarországon ilyen jellegű vitarendezésre csak a fogyasztó kezdeményezésére van lehetőség egy elektronikus űrlap benyújtásával.)
Összegezve: A vállalkozásoktól a Testülethez beérkezett visszajelzések alapján elmondható, hogy egyre szélesebb az a kereskedői kör, mely szeretné elsajátítani a honlap használatát, ezzel is elősegítve a fogyasztókkal történő mihamarabbi, gyors vitarendezést, illetve lehetőség szerinti egyezségkötést.
A Testület továbbra is várja az online értékesítésben érintett cégek jelentkezését és igény esetén személyesen tart számukra tájékoztatást a témában.