Mint a 2. részben láttuk, mind a 2009-es, a 2010-es és a 2011-es év során is a kereskedelmi ügyek érkeztek a legnagyobb számban a Testülethez. Ide tartozik minden olyan ügy, ami az általános kereskedelemmel kapcsolatos, így a szavatossági, jótállási ügyek elsősorban. Nem véletlen, hogy ezen ügytípus körében hatalmas mértékben nőtt a beérkezett kérelmek száma, az előző évhez képest 33%-kal, hiszen a leggyakrabban a mindennapi életben ezekkel találkoznak a fogyasztók és élnek egyben kifogással.
Továbbra is rengeteg az úgynevezett „cipős-ügy”, és nem csökkent az elsősorban az idősebb korosztályt célzó termékbemutatókkal kapcsolatos eljárások száma sem. Örök téma a termékek árával kapcsolatos problémakör, a szavatosság és a jótállás feltételeinek betartása, illetve be nem tartása.
Egyre több az úgynevezett távollévők között kötött szerződésekkel – így elsősorban interneten rendelt áruval – kapcsolatos eljárások száma. A „cipős-ügyek” mellett gyakoriak a mobiltelefonok és laptopok hibás működésével kapcsolatos jogviták is. Sokszor fordulnak elő a szerződésben meghatározott elállási jog gyakorlása során felmerülő problémák és békéltető testületi eljárások. Szintén sokszor érzik úgy a fogyasztók, hogy megtévesztették őket vásárlásuk során, és emiatt próbálják jogaikat békéltető testület előtt érvényesíteni.
Ahogy a korábbi években, úgy 2011-ben is komoly problémát jelent a tárgykörben a vállalkozók részéről a szakértők igénybevételének kérdésköre. A vállalkozások gyakorta alkalmaznak ugyanis általuk szakértőnek nevezett személyeket, akik véleménye – akár rendelkeznek szakértői jogosultságokkal, akár nem – több okból is megkérdőjelezhető. Egyrészt a vállalkozással szorosan együttműködve fejtik ki tevékenységüket, így függetlenségük aligha érvényesül, másrészt többször olyan „szakvéleményeket” adnak ki, melyek a minimális elvárásoknak sem felelnek meg sem tartalmi, sem formai szempontokból.
A korábbi részekben:
2011 számokban és szavakban 1. rész – Budapesti Békéltető Testület
2011 számokban és szavakban 2. rész – ügytípusok, változások
2011 számokban és szavakban 3. rész – a döntések típusai, alakulása a korábbi évekhez képest
2011 számokban és szavakban 4. rész – vállalkozások együttműködése, ajánlások teljesítése
2011 számokban és szavakban 5. rész – megjelenés, illetékesség, érdekességek
2011 számokban és szavakban 6. rész – tanácsadás
2011 számokban és szavakban 7. rész – sajtó és PR tevékenység
2011 számokban és szavakban 8. rész – hazai és nemzetközi együttműködések
2011 számokban és szavakban 9. rész - Szabályozási javaslatok a jövőre nézve