

Mit tehet a fogyasztó, ha a nyaralása során problémát tapasztalt – például nem azt a szállást kapta, amit lefoglalt, késve indult a járat, vagy más, az utazási szolgáltató hibájából adódó kellemetlenség érte?Ha a szolgáltatóval nem sikerül közös nevezőre jutni, a fogyasztó a békéltető testületekhez fordulhat, amelyek egyszerű, gyors és ingyenes alternatív vitarendezési lehetőséget kínálnak a vitás ügyek rendezésére.
2025. július 23-ától több ponton módosul a fogyasztóvédelemről szóló törvény, amely a békéltető testületek munkáját is érinti. A változtatások célja, hogy a fogyasztók még egyszerűbben, gyorsabban és hatékonyabban érvényesíthessék jogaikat.Kártérítési igények is elbírálhatókAz új szabályozás értelmében a békéltető testületek a jövőben nemcsak hibás termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos vitákban járhatnak el, hanem bizonyos kártérítési igények – például az úgynevezett tapadókárok – is elbírálhatók.
Fgytv. 36/B. § -a szerint: „A békéltető testület közzéteszi annak a vállalkozásnak a nevét, székhelyét és az eljárással érintett tevékenysége megjelölését, amely a 29. § (8) bekezdése szerinti felszólítás ellenére nem tett az ügy érdemére vonatkozó –a 29. § (8) bekezdésében foglaltaknak megfelelő tartalmú – nyilatkozatot és a kitűzött meghallgatáson nem jelent meg, ilyen módon megakadályozva az egyezség létrehozását.