Az előadás keretében szó esett a fogyasztóvédelem állami intézményrendszeréről, a minisztériumok jogalkotási feladatairól és külön a fogyasztóvédelemért illetékes szaktárcáról is. Sor került továbbá a fogyasztóvédelmi feladatkörrel bíró hatóságok szerepkörének és a békéltető testületek feladatainak elhatárolására, megtudták a hallgatók, hogy az egyedi fogyasztói igények megalapozottságát a testületek vizsgálják, míg a hatóságok a jogszabályoknak való megfelelőség esetén járnak el és bírságolnak.
Elhangzott, hogy a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek feladata mindezekkel szemben a tudatosság növelése a fogyasztók körében, az érdekfeltárás, érdekérvényesítés, amelyekhez oktatási- és tájékoztatási tevékenység társul.
Végül a békéltető testületek munkájáról esett szó bővebben, így arról, milyen sokféle ügyben tudnak segíteni a fogyasztók és vállalkozások közötti viták megoldásában. A legfőbb cél, így az egyezségre törekvés mellett szó esett a lehetséges döntésekről, azok kikényszerítésének módjáról, és arról, hogy egyre népszerűbb a békéltetés intézménye a tapasztalatok szerint. Ugyancsak sor került olyan érdekes, egyszerre pedig gyakorlati példák-esettanulmányok ismertetésére, amelyek segítették a hallgatók számára a kapcsolódó ismeretek elsajátítását.
Az előadáson résztvevők így most már ismerik fogyasztói jogérvényesítési lehetőségeiket és a megfelelő szervezethez fordulnak, ha valamilyen vitájuk támadna egy céggel vagy szolgáltatóval.