A Hungexpon megrendezésre került rendezvényre látogatók közül sokan felkeresték a Budapesti Békéltető Testületnek a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával közös standját és a legkülönbözőbb fogyasztóvédelmi kérdésekkel találkoztunk. A várakozásnak megfelelően leginkább a kereskedelmi ügyekre vonatkozóan kértek tanácsot a kiállításra kilátogató fogyasztók és a vállalkozások képviselői.
Így például több olyan kérdés elhangzott, amely arra a máig élő tévhitre vonatkozott, miszerint minden további nélkül, bármilyen terméket vissza lehet vinni a vásárlástól számított három napon belül, akkor is ha nem hibás és ekkor megtérítésre kerül a fogyasztó által kifizetett összeg. Holott ez a szabály már régóta nem érvényes, hanem csupán tartós fogyasztási cikkek esetében, ott is úgy, hogy ha a termék a vásárlástól számított három munkanapon belül meghibásodik és ez akadályozza a rendeltetésszerű használatát, akkor a vállalkozás köteles azt a fogyasztó számára kicserélni és nem hivatkozhat arra, miszerint ez számára már aránytalan többletköltséggel járna.
A nyár közeledtét jól jelezték az utazási ügyekkel kapcsolatos kérdések, miszerint milyen lehetőségei vannak az utasnak akkor, ha például magas részvételi díjért cserébe kellemetlen élményekben részesül az utazás során.
Legnagyobb örömünkre a kiállítás ideje alatt hozzánk fordulók nagyobb része már hallott a békéltető testületekről és eljárásukról. Többen pedig arról is beszámoltak, hogy már látták a Testület hirdetését a televízióban vagy épp az ingyenes, „Mindennapi fogyasztóvédelem” c. újságjával találkoztak.
Ugyanakkor az is megfigyelhető volt, hogy sokan nincsenek még tisztában az eljárási szabályokkal, így például, hogy hogyan lehet a békéltető testülethez fordulni vagy épp hogy milyen döntések meghozatalára kerülhet sor az eljárásban. Emellett azt is többen kérdezték, hogy van-e bármilyen díj, illeték vagy költség amelyet fizetni kell az eljárásért cserébe, holott az teljes mértékben ingyenes. A vállalkozásoknak az eljárásban való részvételét most már biztosítja az, hogy 2014. január 13-tól kötelesek válasziratban tájékoztatni a békéltető testület eljáró tanácsát az üggyel kapcsolatos álláspontjukról, mert ha az elmarad, akkor a fogyasztóvédelmi hatóság eljárást indít velük szemben: az érdeklődőkkel való beszélgetés során az derült ki, miszerint erről általában még nem értesültek.
A vállalkozások képviselői pedig nem egyszer saját fogyasztóvédelmi problémájukkal kapcsolatosan tettek fel kérdéseket, amelyek például a parkolási ügyek kapcsán kiszabott büntetéssel szembeni lehetőségekre vonatkoztak.
Összegezve a tapasztalatokat, jól látható az, hogy egyre többen ismerik már a békéltető testületek intézményét, tisztában vannak fő feladatával: a fogyasztó és vállalkozás közötti viták egyezség általi, gyors-ingyenes lezárásával, azonban a jövőben még tovább kell fokozni a testületek ismertségét.