A Budapesti Békéltető Testület a Budapesti II. és III. Kerületi Bírósággal közös sátorban segítette a fogyasztókat és a vállalkozásokat az óbudai „Civil Udvar” c. rendezvényen, 2019. május 4-én. Legnagyobb örömünkre az egész napos eső sem szegte az érdeklődők kedvét, akik számos kérdéssel fordultak fogyasztóvédelmi témában a Testület szakértőihez.
Szép számmal fogytak egyúttal a Testület gondozásában megjelent ingyenes, „Mindennapi fogyasztóvédelem” c. újságok is. Az egyik fogyasztó például azzal kereste meg a testületi tagokat, hogy a vállalkozó építőipari munkálatokat, így glettelést, festést, csiszolást vállalt számára, erre előleget kért és kapott is, ugyanakkor a munkát már nem fejezte be és eltűnt a fogyasztó látóteréből.
Előfordult olyan eset is, hogy a fogyasztó bútort vásárolt, bízva a cégtől kapott azon tájékoztatásban, miszerint ahhoz való kiegészítő elemet a későbbiekben is tud majd még vásárolni. Mint később kiderült azonban, az ígért kiegészítő elem már egyáltalán nem volt a bútoráruházban elérhető, így pedig a bútor nem is volt használható arra a célra teljes mértékben, amiért a panaszos azt megvásárolta.
A legtöbb esetben kereskedelmi ügyekkel, elutasított vagy nem teljesített kellékszavatossági-, jótállási problémákkal keresték fel a sátrat, amely kérdések közös pontja volt az, hogy a megvásárolt, szóban forgó termék hibásnak bizonyult, és ezt követően az ingyenes javítást vagy cserét a forgalmazó kereskedő elutasította.
Emellett több, az internetes vásárlással összefüggő fogyasztóvédelmi kérdés is akadt, és mint kiderült – az érdeklődők előtt legalábbis – nem köztudomású tény, hogy ha élnek az őket megillető, 14 napos indokolás nélküli elállási joggal, akkor a vállalkozásnak történő visszajuttatás költségeit maguknak kell állniuk (kivéve, ha a webáruház ezt nem vállalta át, ugyanakkor ez ritka eset).
Összefoglalva, rendkívül pozitív tapasztalatokat szerzett a Budapesti Békéltető Testület ezen a kihelyezett, fogyasztóvédelmi tájékoztatási céllal megvalósult rendezvényen is, és pozitív, hogy a fogyasztók szeretnének tudatosak lenni, és fogyasztóvédelmi jogaikról már előzetesen tájékozódnak.