Tisztelt Fogyasztók! Tisztelt Vállalkozások!A Budapesti Békéltető Testület ezúton tájékoztatja Önöket, hogy 2025. augusztus 11. és augusztus 25. közötti időszakban nem tart meghallgatásokat, személyes és telefonos ügyfélszolgálata, valamint jogi tanácsadása szünetel.2025. augusztus 26. napjától a szokásos ügyfélfogadási rendben várjuk Önöket!Budapesti Békéltető Testület
Mit tehet a fogyasztó, ha a nyaralása során problémát tapasztalt – például nem azt a szállást kapta, amit lefoglalt, késve indult a járat, vagy más, az utazási szolgáltató hibájából adódó kellemetlenség érte?Ha a szolgáltatóval nem sikerül közös nevezőre jutni, a fogyasztó a békéltető testületekhez fordulhat, amelyek egyszerű, gyors és ingyenes alternatív vitarendezési lehetőséget kínálnak a vitás ügyek rendezésére.
2025. július 23-ától több ponton módosul a fogyasztóvédelemről szóló törvény, amely a békéltető testületek munkáját is érinti. A változtatások célja, hogy a fogyasztók még egyszerűbben, gyorsabban és hatékonyabban érvényesíthessék jogaikat.Kártérítési igények is elbírálhatókAz új szabályozás értelmében a békéltető testületek a jövőben nemcsak hibás termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos vitákban járhatnak el, hanem bizonyos kártérítési igények – például az úgynevezett tapadókárok – is elbírálhatók.