2013. november 14-én került kihirdetésre az egyes törvények fogyasztóvédelmi célú módosításáról szóló 2013. évi CLXXXIII. törvény, amely a bevezetőben említettek szerint kiemelt jelentőséggel bír mind a fővárosi, mind a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületek szempontjából.
Meghatározásra kerül ugyanis a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben (a továbbiakban: Fgytv.) az, hogy a fogyasztó szabadon döntheti el, mely békéltető testület folytassa le a fogyasztói jogvita rendezésére irányuló eljárást: a megjelölt testület ugyanis az ügyben illetékességgel rendelkezik.
Emellett a fogyasztóvédelmi hatóság az új rendelkezések szerint ellenőrzi a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozásnak az Fgytv-ben meghatározásra került válaszirat-küldésre vonatkozó rendelkezéseinek betartását és eljár azok megsértése esetén. A hatósági fellépés lehetőségének megteremtése a testületekkel nem együttműködő vállalkozásokkal szemben elősegíti a jogvitával érintett felek kommunikációját, ezzel pedig az egyezségek létrehozatalát is.
Végül, de nem utolsósorban pedig 2014. január 13-tól a Budapesti Békéltető Testület látja el hazánkban a fogyasztói jogviták online vitarendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete (a továbbiakban: fogyasztói OVR rendelet) szerinti online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait, ennek köszönhetően Testületünk fontos szerepet tölt be majd a határon átnyúló online vitarendezés során. Ehhez kapcsolódik, hogy az Európai Bizottság létrehozza azt az új internetes honlapot (OVR-platform), amelynek jelenleg még tesztelése zajlik: e folyamat legkésőbb 2015. január 9-ig tart a fogyasztói OVR rendelet szerint. Az OVR-platform révén igénybe vehető lesz valamennyi európai uniós tagállamnak az Európai Bizottság által nyilvántartott jegyzékben megtalálható békéltető testülete a fogyasztói jogviták rendezésére: mindez olcsón, gyorsan, és a fogyasztó saját nyelvén. Így lehetővé válik, hogy anélkül kössön egyezséget egy másik uniós tagállam kereskedőjével, hogy kilépne lakása ajtaján. Ugyanígy mód nyílik arra is, hogy belföldi vita esetén kiegyezzen a Magyarországon székhellyel rendelkező kereskedővel – mindezt a világhálón keresztül. Az említett weboldalt az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződések esetében lehet igénybe venni, emellett nem csak a fogyasztó, hanem a kereskedő is kérelmet nyújthat be a fogyasztóval szembeni ügyének rendezésére.
A fogyasztói OVR rendelet értelmében a kapcsolattartó pontok legkésőbb 2016. január 9-től segítséget nyújtanak a vitás felek számára többek közt a panasz és a vonatkozó dokumentumok benyújtásában, információt adnak emellett az OVR-platform működéséről és egyéb módon is elősegítik a felek és az adott békéltető testület közötti kommunikációt.