Ha a címben szereplő vagy ahhoz hasonló problémák esetén nem sikerül dűlőre jutni a vállalkozással, a gyorsan, hatékonyan és ingyen eljáró békéltető testületekhez bátran fordulhat a fogyasztó. A békéltető testület feladata ugyanis, hogy segítsen rendezni a fogyasztói jogvitát, vagyis azt, hogy a felek egyezségre juthassanak.
Mikor forduljunk a békéltető testülethez?
· A békéltető testület hatáskörébe tartozik, ha fogyasztó vásárol egy terméket (pl. cipő, laptop, telefon, mosógép) vagy igénybe vesz egy szolgáltatást (pl. fodrász, festés-mázolási munka, közösségi közlekedés, mint autómegosztók, vagy MOL Bubi) és vitás helyzet merül fel a felek között, amelyet nem tudnak egymással rendezni.
· A vita érintheti pl. a termék vagy a szolgáltatás minőségét, biztonságosságát, a termékfelelősségi szabályok alkalmazását.
· Segíthet a békéltető testület akkor is, ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban akad problémás helyzet.
Mit kell csinálni? · Csak egy egyszerűen kitölthető nyomtatványt kell beküldeni akár postán, akár online felületeken a rendelkezésre álló bizonyítékokkal, számlákkal, fényképekkel.
· Fontos, hogy meg kell jelölni az igényt, vagyis azt, mit szeretnénk a testülettől. Például „cserélje ki 15 napon belül a vállalkozás térítésmentesen a repedt padlóburkolatot”.
· A panasz bejelentéséhez szükséges információ a cikk végén olvasható.
Mi történik ezután?
· A fogyasztói panasz benyújtása után a testület jogászai és fogyasztóvédelmi szakemberei egyezség létrehozására törekszenek a felek között, amelyet végrehajtható okiratba foglalnak.
· Ha így sem sikerül megegyeznie a feleknek, a békéltető testület dönt a jogvitában.
· A tapasztalat azt mutatja, hogy a viták nagy része megoldódik, ha a felek érdekeit szakember tárja fel, és ő ad tájékoztatást a következő lépésekről.
· Mindezt ráadásul nem nyakatekert jogi szaknyelven teszi: ez egy egyszerű eljárás, ahol nem kell bonyolult beadványokkal bajlódni.
Panaszok bejelentése: https://bekeltet.bkik.hu/elerhetosegek
Postán: 1253 Budapest, Pf.:10.,
E-mailen: bekelteto.testulet [at] bkik.hu;
A weboldalon: · https://bekeltet.bkik.hu/urlap/kerelem-online-benyujtasa · https://uj.bekeltetes.hu/publikus/online-ugy-inditas weboldalon keresztül,
Ügyfélkapun:
A Budapesti Békéltető Testületi Hivatali Kapu elérhetősége az alábbi: (nem cégkapu!!)
Rövid név: BBT
Teljes név: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testület
KRID: 469532362
Telefonon:
· +36-1-488-21-31 számon ügyfélfogadási időben (H-CS: 08:00- 15:30-ig, P: 08:00-13:00-ig)