
A 2025-ös Fogyasztói Eredménytábla elemzése szerint az e-kereskedelem továbbra is gyors ütemben terjed, ugyanakkor a fogyasztók számos problémával szembesülnek.
Az online vásárlók több mint 60%-kal nagyobb eséllyel tapasztalnak problémákat, mint azok, akik offline vásárolnak. Az online vásárlók 93%-a aggódik a célzott reklámok miatt, különösen a személyes adatok hozzájárulás nélküli gyűjtése (71%), a túlzott reklámok (67%) és a személyre szabott hirdetések (63%) miatt. Továbbá, a fogyasztók 45%-a találkozott online csalással az elmúlt évben, és sokan tapasztaltak tisztességtelen gyakorlatokat, mint hamis értékelések (66%) és megtévesztő árengedmények (61%).
Bár a helyzet 2022 óta javult, a magas megélhetési költségek továbbra is komoly terhet jelentenek a fogyasztók számára, mivel több mint egyharmaduk (35%) aggódik amiatt, hogy ki tudja-e fizetni a számlákat és megengedni magának a mindennapi alapvető szükségleteket.
A fenntartható célok megbízhatóságába vetett bizalom hiánya negatív hatást gyakorol a fogyasztási szokásokra: a környezettudatos vásárlás jelentősége 2022 óta 13%-kal, 2024-re pedig 43%-kal csökkent.
A jelentés azt is mutatja, hogy a fogyasztók többsége, 68%-uk bízik a megvásárolt termékek biztonságos mivoltában és a kereskedők jogkövető magatartásában is, hiszen 70%-uk úgy véli, hogy azok tiszteletben tartják fogyasztói jogaikat. A fogyasztók 61%-a bízik abban, hogy a fogyasztóvédelmi szervek megvédik őket.
A fogyasztói feltételek eredménytáblája egy kétévente megjelenő jelentés, amelynek célja a fogyasztói környezet figyelemmel kísérése és a fogyasztói hangulat mérése az egész EU-ban.
A jelentés letöltéséhez kattintson ide.