Publikussá vált az Európai Bizottság 2025-ös Fogyasztói Eredménytáblája

A 2025-ös Fogyasztói Eredménytábla elemzése szerint az e-kereskedelem továbbra is gyors ütemben terjed, ugyanakkor a fogyasztók számos problémával szembesülnek. 

Az online vásárlók több mint 60%-kal nagyobb eséllyel tapasztalnak problémákat, mint azok, akik offline vásárolnak. Az online vásárlók 93%-a aggódik a célzott reklámok miatt, különösen a személyes adatok hozzájárulás nélküli gyűjtése (71%), a túlzott reklámok (67%) és a személyre szabott hirdetések (63%) miatt.

Gyors és hatékony segítség a fogyasztói jogvitákban

2024-ben közel 5000 fogyasztó fordult a Budapesti Békéltető Testülethez, hogy egyéni jogvitáját rendezze, például járatkésés vagy elveszett poggyász kapcsán. A testület döntései során 1,7 milliárd forint ügyértékben születtek döntések, és az esetek több mint kétharmadában mindkét fél elégedett volt a végkimenetellel.

Ha a fogyasztó vitás helyzetbe kerül egy vállalkozással, és nem tudja a panaszt közvetlenül az érintett céggel rendezni, a Budapesti Békéltető Testület gyors és ingyenes jogi segítséget nyújthat.